Usein kysytyt kysymykset



Lisenssit

Ostin lisenssin väärään lajiin, voinko muuttaa lajia?

Ostin lisenssin väärälle henkilölle, voinko siirtää sen?

Ostin väärän tasoisen lisenssin, voinko muuttaa tasoa?

Ostin lisenssin väärään seuraan, voiko sen siirtää?

Voinko peruuttaa lisenssin tai vakuutuksen?

Kilpailen myös toisessa lajissa, tarvitsenko uuden lisenssin?

Haluamaani lisenssiä ei löydy, mitä tehdä?

Lisenssin maksu keskeytyi, miten maksan lisenssin?

Vakuutukset

Valitsin lisenssiin vakuutuksen, mutta en tarvitsekaan sitä. Miten valitsen lisenssin uudestaan? 

Tarvitsen sittenkin vakuutuksen, voinko ostaa sen jälkikäteen?

Tarvitsenko toisen vakuutuksen, kun korotan lisenssiä tai valitsen toisen lajin?

Tarvitsen vakuutustodistuksen, mistä saan sen? 

Kisanet

Lisenssi/voimistelija ei löydy Kisanetistä

Kisanetistä löytyy lisenssi äidin/siskon/muun nimelllä

Seura ei näe lisenssiä omassa Hoikassaan

 

Ostin lisenssin väärään lajiin, voinko muuttaa lajia?

Lisenssin lajia ei voi muuttaa, mutta ostaessasi lisenssiä toiseen lajiin, tunnistaa Hoika jo maksetun lisenssin ja hyvittää sen uuden lisenssin hinnasta. Näin toisen lajin saman tasoisesta lisenssistä ei tule uutta maksua.

Jos et ole vielä maksanut lisenssiä, mutta se näkyy "Omat tiedot" sivulla maksamatta -tilassa, voit ottaa yhtyettä lisenssit@voimistelu.fi ja pyytää virheellisen valinnan poistoa. Oikea lisenssi tulee ostaa erikseen ja sen voi tehdä heti, eikä maksamatta oleva lisenssi vaikuta sen ostamiseen. 


Kilpailen myös toisessa lajissa, tarvitsenko uuden lisenssin?

Jokaiseen lajiin tarvitsee ostaa oma lisenssi. Hoika kuitenkin tunnistaa jo maksetun lisenssin ja hyvittää sen hinnan uudesta hinnasta. Maksettavaksi jää siis vain lisenssien erotus tai jos uusi lisenssi on saman tasoinen tai alempi, niin uutta maksua ei tule. Mikäli seura on toisessa lajissa eri, niin muistathan ostaa lisenssin oikean seuran Hoikasta.  


Ostin väärän tasoisen lisenssin, voinko muuttaa tasoa?

Korkeamman tason lisenssillä voi osallistua kaikkiin niihin kilpailuihin ja tapahtumiin, joihin tarvitaan alemman tason lisenssi. Lisenssille ei siis tarvitse tehdä mitään, jos on tarvittua korkeampi.

Lisenssin voi korottaa korkeammalle tasolle ”Omat tiedot” sivuilla. Lisenssit lehdellä voit sinistä nuolinappia klikkaamalla korottaa kyseisen lisenssin tasoa. Korottaessa maksetaan vain lisenssien hintojen erotus. 

Huom! Stara lisenssiä ei voi korottaa.

Ostin lisenssin väärälle henkilölle, voinko siirtää sen?

Lisenssiä ei voi siirtää henkilöltä toiselle vaan lisenssi kiinnittyy henkilötunnukseen. Mikäli vain nimitiedot ovat virheelliset, niin ota yhteys lisenssit@voimistelu.fi. Jos myös henkilötunnus on väärä, tulee oikealle henkilölle ostaa oma lisenssi.


Haluamaani lisenssiä ei löydy, mitä tehdä?

TAI

Lisenssin maksu keskeytyi, miten maksan lisenssin?

Sinulla on tällöin jo todennäköisesti lisenssi kyseiseen lajiin tai maksu on keskeytynyt aiemmin. Mene ”Omat tiedot” sivuille tarkistamaan asia. Lisenssit välilehdellä on kaikki voimistelijan lisenssit. Maksetut lisenssit näkyy Voimassa olevana. Jos lisenssi on kerran valittu, mutta ei maksettu se löytyy myös täältä eikä ”Lisenssien osto” sivuilta. Maksa lisenssi painamalla ”Maksa” linkkiä lisenssin vierestä. Mikäli maksa linkkiä ei löydy ja lisenssin tila on "maksamatta", ota yhteys lisenssit@voimistelu.fi


Valitsin lisenssiin vakuutuksen, mutta en tarvitsekaan sitä. Miten valitsen lisenssin uudestaan? 

Jos lisenssiä ei ole maksettu, mutta se näkyy "Omat tiedot" sivulla maksamattomana ja haluat muuttaa tekemääsi valintaan ennen maksamista, niin ota yhteys lisenssit@voimistelu.fi. Maksuun asti vietyjä valintoja ei voida käyttäjän toimesta muuttaa, mutta niin kauan kuin lisenssiä ei ole maksettu voidaan valinnat peruuttaa liiton käyttäjän toimesta. 


Ostin lisenssin väärään seuraan, voiko sen siirtää?

Kyllä, lisenssi voidaan siirtää toiseen seuraan. Lisenssin siirtäminen tehdään sähköisesti Hoikassa ja sen ohjeet löytyvät täältä.


Tarvitsen sittenkin vakuutuksen, voinko ostaa sen jälkikäteen?

Voit vakuuttaa lisenssin myös jälkikäteen. Kirjaudu Hoikaan ja valitse vasemmalta Omat tiedot ja sen jälkeen ylhäältä lisenssi. Vakuuttamattoman lisenssin vasemmalla puolella on painike "vakuuta". Tästä klikkaamalla pääset ostamaan vakuutuksen kuluvan kauden lisenssiin.  


 

Voinko peruuttaa lisenssin tai vakuutuksen?

Lisenssin voi peruuttaa, jos ostosta on kulunut alle 14 päivää eikä lisenssiä ole käytetty. Peruutuksista veloitamme 20e toimistokuluja. Ota yhteys lisenssit@voimistelu.fi

Vakuutuksen voi peruuttaa milloin vain vakuutuskauden aikana. Peruutukset tehdään Pohjolalle osoitteessa pohjola.fi. Pohjola veloittaa vakuutuskaudesta jo kuluneen ajan, kuitenkin aina vähintään 16e.

 

Tarvitsenko toisen vakuutuksen, kun korotan lisenssiä tai valitsen toisen lajin?

Mikäli sinulla on ostettuna harrastevakuutus (harrastelisenssin yhteydessä), kattaa se kaikki harrastelisenssit lajista riippumatta. Älä tällöin osta uutta vakuutusta, jos lisenssiä ei koroteta. Jos korotat lisenssiä, osta korotettuun lisenssiin myös uusi vakuutus. Tällöin Hoika hyvittää jo maksetun harrastevakuutuksen summan uudesta.

Mikäli sinulla on ostettuna kilpa A tai B lisenssin yhteydessä vakuutus, niin vakuutukset kattavuus riippuu lajista. Lajiryhmään 1 ostettu vakuutus kattaa kaikkien lajien toiminnan kaikilla lisenssitasoilla. Älä tällöin osta uutta vakuutusta. Lajiryhmään 1 kuuluu telinevoimistelu (naiset ja miehet), akrobatiavoimistelu, TeamGym, trampoliinivoimistelu ja kilpa-aerobic.

Lajiryhmään 2 ostettu vakuutus kattaa joukkuevoimistelun, rytmisen voimistelun ja tanssillisen voimistelun toiminnan kaikilla lisenssitasoilla. Mikäli laji valinta kuitenkin muuttuu näistä, niin ostathan uuden lisenssin yhteydessä myös uuden vakuutuksen. 

Hoika tunnistaa jo maksetun vakuutuksen ja hyvittää sen uuden hinnasta.

 

Siirsin lisenssin, mutta sitä ei näy uuden seuran Hoikassa

Lisenssin siirtoon tarvitaan hyväksyntä molemmilta seuroilta sekä käyttäjältä itseltään. Usein jokin näistä puuttuu, jos lisenssiä ei vielä näy uudessa seurassa. Ota yhteyttä niin tarkistetaan, kenen hyväksyntä vielä puuttuu.

Mikäli lisenssin siirrosta on tullut vahvistus sähköpostiin, mutta käyttäjä ei lisensisä näe omalla tilillään, niin todennäköisesti Hoika on luonut käyttäjälle uuden tilin. Ota yhteys omaan seuraasi. Seura pystyy tarkistamaan, onko käyttäjäläl nyt kaksi tiliä ja yhdistämään nämä yhdeksi tiliksi. 

 




Tarvitsen vakuutustodistuksen, mistä saan sen?

Vakuutus todistuksen saat suoraan Pohjola Vakuutukselta. Voit soittaa joko numeroon 03030303 tai ottaa yhteyttä Pohjolan verkkopalvelussa osoitteessa op.fi. Tarvitset todistusta varten vakuutusnumeron. Vakuutusnumeron löydät vakuutuksen tuoteselosteesta.

Lisenssi ei löydy kisanetistä
Kokeile hakea Kisanetissä voimistelijan nimellä. Kisanet näyttää ilmoittautumisessa osan voimistelijosita, mutta kaikki loput löytyvät hakemalla nimellä.

Mikäli voimistelijaa ei silti löydy, niin tarkistakaa seuranne hoikasta onko voimistelijalla lisenssi. 

Jos käyttäjä on kuitenkin ostanut lisenssin, mutta sitä ei löydy Kisanetistä eikä Hoikasta, tulee tarkistaa onko lisenssi ostettu oikealle henkilölle tai oikeaan seuraan. Tarkista asia kirjautumalla hoikaan tai tarkistamalla sähköpostiin saapunut kuitti lisenssin ostosta. Mikäli asia ei selviä, ole yhteydessä Voimisteluliittoon. 


Kisanetistä löytyy lisenssi äidin/siskon/muun nimellä

Lisenssi on ostettu väärälle henkilölle tai Hoikassa henkilöiden tiedot ovat menneet ristiin. Ota yhteys lisenssit@voimistelu.fi

 

Seura ei näe lisenssiä omassa Hoikassaan

Lisenssi on todennäköisesti ostettu väärään seuraan. Lisenssinhaltija ottaa yhteyttä Voimisteluliittoon, niin voidaan tarkistaa minne seuraan lisenssi on ostettu.

Seura voi kuitenkin tarkistaa jos lisenssi on ostettu väärälle henkilölle, esimerkiksi vanhemmalle. Tällöin tulee ostaa uusi lisenssi oikealle henkilölle.