Treenit ulos, jos salivuoro on peruttu.

18.8.2017 |

Monen seuran arkea vaikeuttaa salivuorojen peruuntumiset ja varsinkin ylioppilaskirjoitusten takia moni koulu on kiinni iltatoiminnan osalta 3 viikkoa. Sen ei kuitenkaan tarvitse estää harjoittelua ja seuran toiminnan pyörittämistä, sillä ulos pääsee aina treenaamaan. Ulkona treenatessa voi keskittyä peruskunnon kohottamiseen.

Ulkona saa vaihtelua treeniin jo sillä, että voi hyödyntää ulkoa löytyviä telineitä, välineitä ja luonnon moninaisuutta. Luonnon omalla kuntosalilla on mahdollisuuksia rajattomasti. 

Oman kehon painolla tehtävät harjoitteet ovat tehokkaita ja kokonaisvaltaisia. Ulkotunnilla voit treenata kovaa ja rasittaa kehoa kokonaisvaltaisesti. Oman kehonpainolla suoritetut liikkeet kehittävät koordinaatiota, tasapainoa ja liikkuvuutta ja ennen kaikkea oman kehon hallintaa ja voimaa. Lisäksi liikkeiden dynaamisuus, tekee harjoittelusta tehokasta.

Lasten ja nuorten ulkotunneissa parasta on se, että tuntien jälkeen ideat jäävät hyödynnettäviksi myös vapaa-ajalle. Kiipeilytelineissä tehtäviä harjoitteita voi jatkaa myös omalla ajalla muissa puistoissa tai viikonloppuisin ja syyslomalla voi aktivoitua kaveriporukalla treenaamaan omatoimisesti metsissä. Voitte isompien harrastajien kanssa laittaa kuva- ja videokilpailun pystyyn, kuinka monta erilaista ulkotreeniliikettä ryhmäläiset kehittelevät.

Happea, hyvää mieltä ja ihania syystreenejä. Näitkö jo nämä vinkit?