Kehonhuolto


Kehonhuolto on rauhallinen tunti, jossa keskitytään liikkuvuuteen, liikehallintaan, kehon linjauksiin ja tukilihaksiin. Kehonhuoltotunneista on hyvä aloittaa jumppaharrastus. Tunti sopii myös aktiiviliikkujille palauttavaksi harjoitteeksi. Kehonhuoltotunteihin kuuluu mm. jooga ja pilates. Löydä täältä lähin seurasi, joka tarjoaa kehonhuoltotunteja.


Jooga on ikivanha mielen ja kehon harjoitusmuoto, joka kehittää liikkuvuutta, kehonhallintaa ja lihaskuntoa mutta auttaa myös rauhoittumaan, vähentää stressiä ja parantaa hengitystekniikkaa. Tyylisuuntauksia on nykyään laidasta laitaan, ja kokeilemalla löydät helpoiten itselleen sopivimman joogalajin.


Pilates on harjoittelumenetelmä, jossa keskitytään keskivartalon lihasten vahvistamiseen, kehon linjauksiin ja ryhtiin, kehonhallintaan ja hengitykseen. Pilatesharjoittelu auttaa ehkäisemään tuki- ja liikuntaelimistön vammoja ja kohentaa kehontuntemusta.


Kiireisen arjen keskellä on hyvä huoltaa omaa kehoa. Kehonhuoltotunneilla saat apua istumatyön ja tietokoneen ääressä työskentelyn ongelmiin ja liikkuvuuden paranemiseen. Tule mukaan poistamaan niska-hartiaseudun jumeja ja treenaamaan vaikka spagaattia!


Kehonhuoltotuntien lisäksi seurat tarjoavat monipuolisesti muuta liikuntaa, muun muassa tehotreeniä ja tanssitreeniä.